ThiemeMeulenhoff
Trekpleister op de NOT

Opdracht
ThiemeMeulenhoff is één van de grootste educatieve uitgeverijen van Nederland. Op de vakbeurs NOT zijn ze dé trekpleister waar je niet alleen informatie over producten vindt, maar ook wordt ondergedompeld in alles waar het merk voor staat. ThiemeMeulenhoff vroeg ons de stand voor de derde keer op rij te ontwikkelen. Het motto ‘Samen leren vernieuwen’ moest in de stand eruit knallen.
Standontwerp
Standstrategie
Proces
Onder de paraplu van de uitgeverij vallen ontzettend veel merken. Met de teams van al die merken en vakken zijn we gaan zoeken naar de kern, de essentie en de hoofdboodschap. In verschillende sessies kwamen inzichten naar voren die we hebben kunnen gebruiken voor het concept van de stand. De sessies waren ook een rijke voedingsbodem voor speciale content die we in de stand konden laten zien.
Strategie
Samen leren vernieuwen, dat is het motto van ThiemeMeulenhoff. Samenbrengen hebben we dan ook als vertrekpunt genomen voor het concept van de stand. Een stand waarbij elke ingang je meeneemt in een verhaal en je uiteindelijk naar een plek brengt waar alles letterlijk samenkomt. We laten niet alleen zien dat ThiemeMeulenhoff anders denkt, maar ook echt anders doet en werkt.
Standontwerp
We ontwierpen een stand die eruit ziet als een grote waaier. Dankzij het waaier-concept ontstaan gangen ingedeeld op leeronderwerp- en niveau (primair, voortgezet en beroepsonderwijs). In iedere gang staat een crew die echt is gespecialiseerd in het onderwerp. De stand daagt uit nieuwe dingen te leren, laat vernieuwende leermanieren zien en laat de bezoeker op een verrassende manier van alles ontdekken. Natuurlijk laten we ook leermiddelen zien. Daarvoor hebben we subtiele kasten ontworpen waaruit je relevante spullen erbij kunt pakken. Het midden van de stand is gereserveerd voor workshops, minilezingen en andere inhoud die het best op een podium tot recht komt.
















