

Opdracht
ParnasSys is beroemd in de wereld van primair onderwijs. Hun tools helpen bij het vastleggen van wat er zoal gebeurt met de leerling, ondersteunen bij communicatie naar de ouders, geven inzicht in resultaten, helpen de schoolkwaliteit te verhogen en nog veel meer. Ze vroegen ons hun identiteit meer in één vorm en taal te gieten. Daarmee wilden ze sterker fundament voor de communicatie en uitstraling krijgen.
ParnasSys
Merkidentiteit voor leerlingvolgsysteem

Merkidentiteit
Merkstrategie



Proces
Tijdens sessies, interviews en workshops die we bij ParnasSys deden, werd al snel duidelijk dat het team van vooral techneuten altijd zoekt naar oplossingen die nóg beter dan goed zijn. Een mooie eigenschap om terug te laten komen in de uitstraling van het bedrijf. Maar dat gebeurde nog te weinig. Sterker nog: het was allemaal wat streng en saai. Ook de dynamiek van ParnasSys kwam nog niet genoeg tot uitdrukking in de visuele identiteit, zo hoorden we van medewerkers.
Strategie
ParnasSys is weliswaar marktleider en het grootste leerlingvolgsysteem, maar dat wil niet zeggen dat het ver van gebruikers af staat. Het is ook een beetje van jou en van iedereen die zich hard maakt voor goed onderwijs, zo wilden we over de bühne gaan krijgen. Je mag veel van ze verwachten. Want wat ze doen, is beter dan goed. Precies daarop focusten we ons dan ook in de communicatie en het neerzetten van een passende merkidentiteit.

Merkidentiteit
Het kleurenpallet is uitgebreid. Naast de herkenbare roze kleur gebruiken we sterke accentkleuren. Er is een vormentaal ontwikkeld die dynamiek toevoegt en een vaste set iconen voor de tools. Om een aantal tools sterker te verbinden aan ParnasSys is er een endorsement aan toegevoegd.


