



Opdracht
Plaswijckpark is een speelpark in Hilllegersberg in Rotterdam. In het park komen écht spelen, dieren en natuur samen. Belangrijkste doel is dat kinderen onbezorgd kun gang kunnen gaan in een omgeving die uitdaagt. Het park is van nature eigenwijs en net even anders dan andere parken. Maar dat kwam niet terug in de merkidentiteit. Plaswijckpark vroeg ons dan ook een scherpe merkidentiteit neer te zetten waarmee ze klaar zijn voor de toekomst.






"Het eigenwijze van het park zie je echt terug"
Fred Nijveld, Park directeur
Plaswijckpark
Merkidentiteit voor ravottende kinderen

Merkidentiteit
Merkstrategie


Ravot
je rot!
Proces
Eén ding werd heel duidelijk tijdens sessies, interviews en verschillende rondleidingen door het park: alles draait hier om spelen. Onwijs belangrijk voor kinderen en hun ontwikkeling. Er zijn ontzettend veel soorten spel en verschillende spelrollen. Vanuit die gedachte ontwikkelt Plaswijckpark nieuwe speelplekken. Het verkeerspark, de vlotten, klimkasten, een havenspeeltuin en een aailand vol knuffelbare dieren zijn mooie voorbeelden van plekken die je fantasie prikkelen en spel uitlokken. Ouderwets goed spelen op een eigenwijze manier dus. In workshops zijn we vooral aan de slag gegaan met het aanscherpen van de merkpersoonlijkheid.
Strategie
Ravot je rot. Hier kom je niet om gewoon te spelen. Deze plek is bijzonder. Op een moderne manier omarmen we de nostalgie van het park. Het onderwerp ‘spelen’ laten we in alles terugkomen. En de eigenwijsheid die moet je gaan zien, voelen én ruiken. Wel op z’n echt Rotterdams natuurlijk.
Merkidentiteit
Spelen en eigenwijs zijn hebben we een belangrijke rol gegeven bij de merkidentiteit. Wat je allemaal kunt doen en vinden in het park komen terug in patronen die ernaar verwijzen. De bordjes bij de dieren geven je niet alleen informatie, maar dagen je vooral uit. Ze leren je bijvoorbeeld hoe dieren spelen. De toegangspoort is nu een echte eyecatcher waar kinderen letterlijk naar uitkijken. De kleuren en identiteit komen consequent terug in het park. Ze helpen je op een fijne, herkenbare manier de weg makkelijker te vinden. Een eigen woordenboekje en beeldrecepten zorgen daarnaast voor een eenduidig beeld.