Aan de slag op de NOT 2017

ThiemeMeulenhoff - Aan de slag op de NOT 2017

Vertrekpunt

Het onderwijs is aan het veranderen en begrippen als 21st century skills, blended learning enz. vliegen de docenten om de oren. In plaats van nog meer stof tot nadenken geven we met deze beursstand concrete tools om met onderwijsvernieuwing aan de slag te gaan. Niet morgen, maar vandaag!

Daarom bedachten we

Geen beursstand-beursstand maar een plein met onder andere winkeltjes, een loket en een praktijk. Waar de mooiste producten van ThiemeMeulenhoff (letterlijk) in de etalage staan. En waar je posters, leskaarten, persoonlijke tekeningen en advies op maat krijgt. Om hebberig van te worden!

Hier gebeurt het, hier moet je zijn

De happy stand

De verschillende huisjes vormen samen een geheel en nodigen uit om op ontdekkingstocht te gaan. Hier een balie, daar een ingang en dan weer een loket. En wat zou er allemaal op de grote blok in de etalage staan? Aan alle kanten valt er iets te beleven, zien of halen. Dit en de kleurrijke vormentaal die we eerder van een jaarmarkt kennen, probeert de bezoeker naar binnen te trekken. En eenmaal binnen, begint het feest.

Een beetje in de watten kan geen kwaad

Vanuit de docent gedacht

Aan de slag – in de klas en ook op de stand zelf. Op spreekuur bij de onderwijsspecialist. Een illustratie laten maken bij het tekenloket (en die in je volgende les verwerken). Een leuke poster of leskaart uitkiezen die gaat over één van de belangrijkste vaardigheden van nu. Meer informatie inwinnen over de methodes van ThiemeMeulenhoff. Je slagkracht testen op de kop van jut. Luisteren naar wat kinderen vinden van school. Kortom – een hele hoop te doen.

Dit resulteerde in

Een beursstand met een verhaal

‘De grootste stand van de hele beurs.’ Zo beleefden sommige bezoekers de stand van ThiemeMeulenhoff. Een opvallend gebouw dat ook echt communiceerde. Dit resulteerde in 35% meer bezoekers en r-i-j-e-n met mensen.

Op de NOT is het gebruikelijk om pennen of tasjes weg te geven – allemaal dingen zonder inhoud. En bij het aanprijzen van de producten gaat het juist alleen maar over de inhoud. Wij hebben dat omgedraaid: meer beleving en gevoel als het gaat om de presentatie van de producten. Én give-aways die veel inhoudelijker en daarmee ook relevanter zijn voor de bezoeker.

SF zorgde voor

Concept
Visueel Ontwerp
Campagne
Beursstand

samen met Studio Dois en Dehullu

Meer weten?

Jeroen Beil

06 24 11 59 19

Misschien ook iets voor jou