Dat noemen we Rethink

Daikin - Dat noemen we Rethink

Vertrekpunt

Als één van de grondleggers van de airco is Daikin altijd voorloper gebleven in nieuwe ontwikkelingen. Vooral door eigenwijs te blijven en anders naar dingen te durven kijken worden de producten steeds zuiniger, duurzamer en comfortabeler. Onder de noemer Rethink wil Daikin dit duidelijk maken. Wij kregen de vraag om dit te vertalen naar een visuele identiteit en naar campagnes, events, beursstands, etc.

Daarom bedachten we

Rethink is origineel en laat zien dat anders kijken ook echt iets oplevert. Deze manier van anders kijken stemmen we af op de doelgroep. Dus een installateur krijgt iets anders dan de eigenaar van een supermarkt maar wel altijd met het zelfde vertrekpunt en gevoel.

Dus wij dachten

Wat als je net anders kijkt

Duurzamer koelen in een supermarkt en met de warmte dan weer de winkel verwarmen. Kijk, dat is slim. Meer van dit soort slimme oplossingen komen terug in de verschillende campagnes van Daikin. Door aan te sluiten op de doelgroep, bijvoorbeeld de supermarkten, krijgt de boodschap net een iets andere… boodschap.

Hoe zoiets werkt?

Met één druk op de knop alles duidelijk

Duurzame alternatieven voor gas verwarming is makkelijk met Daikin’s oplossingen maar blijkt toch soms moeilijk uit te leggen. Voor de energiebeurs bedachten we een installatie die met een druk op de knop precies laat zien welke dingen er gebeuren en kunnen. Wel zo makkelijk vergelijken en zeker niet moeilijk!

Dit resulteerde in

Alles Rethink

Door de strategie en heldere nieuwe uitgangspunten is het duidelijk hoe Rethink eruit kan zien en hoe we het over kunnen brengen. Dat zie je in de duidelijke lijn in de verschillende communicatie-uitingen.

SF zorgde voor

Concept
Visuele identiteit
Campagne
Corporate film
Beursstand

Ook je merk scherp positioneren en fris presenteren?

Jeroen Beil

06 24 11 59 19

Misschien ook iets voor jou