Ravot je rot in Plaswijckpark

Plaswijckpark - Ravot je rot in Plaswijckpark

Vertrekpunt

Dit bijzondere speelpark is anders dan anders. Het bestaat al ruim 95 jaar, is een groene oase midden in Rotterdam, er zitten velen bijzondere dieren en je kan er gewoon ouderwets spelen. Maar hoe breng je het bijzondere naar buiten en laat je zien waar je voor staat.

Daarom bedachten we

Het eigenwijze karakter van het park moest veel meer getoond worden. Hier speel je niet maar ravot je. Hier stinken de dieren lekker, kun je kledder nat worden en sjees je als een wegpiraat. Aan de hand van diverse workshops hebben we de merkpersoonlijkheid scherp neergezet in eigen taal, beeld en in een nieuwe visuele stijl. Keihard spelen en eigenwijsheid staan centraal.

Verwijzingen naar spelen in het park

Overal patronen

In het park kun je klimmen, dieren vinden in de bosjes, racen en nog veel meer. Die dingen hebben we vertaald naar patronen die terug komen als aankleding in het park, op toegangskaartjes, in folders en op verjaardagskaarten.

Speciaal voor kinderen

Dierenbordjes die je uitdagen

Een eigenwijs park geeft op een andere manier informatie over de bewoners. Geen kaartjes van AziĆ« en Afrika, geen foto’s van het dier dat je juist in het echt kan zien, geen wikipedia informatie maar weetjes waar je als kind wat mee kan. Ze dagen je uit, spreken tot de verbeelding en de illustraties maken het ook veel leuker om het echte dier erbij te zoeken.

Wij kunnen echt keihard lachen, wie van jullie lacht het hardst?

De kookabarra's

De visuele stijl in het park

Je komt het overal tegen

Het kleurenschema verwijst naar de kleuren van de seizoenen in het park. De typografie heeft iets nostalgisch met een eigentijdse twist. Samen vormen ze de houvast voor de bewegwijzering, informatieborden en parkplattegronden. De grote signing door het park is met de hand geschilderd, wel zo mooi.

Dit resulteerde in

Een park dat eigenwijsheid uitstraald

Met deze nieuwe visuele identiteit en een heldere merkpersoonlijkheid kan het park vol vertrouwen op naar haar 100 jarige bestaan. Het geeft richting en duidelijkheid aan de uitingen van het park en… er komen gelukkig steeds meer kinderen ravotten.

SF zorgde voor

Concept & strategie
Aankleding
Merchandising

Wil jij ook een sterke merkpersoonlijkheid ontwikkelen?

Jeroen Beil

06 24 11 59 19

Misschien ook iets voor jou