Vertrekpunt
Daarom bedachten we
Een heldere visuele stijl met een vaste opbouw in de boodschap. Ook de beeldbank is opnieuw opgebouwd en focussen op gebruikers van het ov. Duidelijk taalgebruik zorgt ervoor dat de boodschap breed begrijpelijk blijft en er ligt focus op het feit dat het ov van ons allemaal is.
Op z’n Rotterdams
RET als vanzelfsprekend onderdeel van de stad. We laten zien dat de pay off gelezen moet worden met de typische Rotterdamse relativering in je achterhoofd. We zeggen in Rotterdam nou eenmaal niet dat iets fantastisch is. Dit komt terug in een grote imagocampagne waarvoor onder andere een bioscoopcommercial is gemaakt. Mensen onderweg naar iemand, iets, een prestatie of het onbekende.
Dit maakt het dus bijzonder
Je zou soms zomaar vergeten hoeveel mensen er dagelijks reizen met RET. Of hoeveel haltes er zijn. Of dat extra’s zoals wifi, achteraf betalen, comfortabele voertuigen en enorm veel Park&Ride locaties alsmaar worden aangevuld. Deze abri’s vertellen je precies die dingen die zorgen dat je op z’n Rotterdams aardig onderweg bent.
Dit resulteerde in
Waar voorheen per keer gekeken moest worden naar het juiste format zijn er nu duidelijke richtlijnen die zorgen voor een geheel. Dit maakt nieuwe uitingen ontwikkelen een stuk makkelijker. Uit verschillende metingen is gebleken dat de campagne goed gewaardeerd wordt.
SF zorgde voor
samen met Deb Appel, HotelRebel en PeterBak photography
Jeroen Beil
06 24 11 59 19