Dit moet je zien en vooral beleven

LIFF - Dit moet je zien en vooral beleven

Vertrekpunt

Leiden International Filmfestival (Liff) doet het net anders. Ze laten liefhebbers van blockbusters zien dat arthouse-films niet alleen maar vaag en depressief zijn en de arthouse-liefhebber ziet hier juist de beste blockbusters. Wij werden gevraagd om het festival een duidelijk eigen gezicht te geven en een campagne te ontwikkelen die voor meer bezoekers met zorgen.

Daarom bedachten we

Must see films with so much more. Het zijn films die je meer bieden, het filmfestival is meer dan alleen films, alles rond het festival is meer dan je zou verwachten en nog veel meer.

Put your hands up

In your face

Meer om te lachen, meer om te huilen, meer om van te genieten en meer om te zien. Handen in Liff-rood geven de hoofdpersonen geen enkele keuze. Deze serie beelden is gebruikt in abri’s, vlaggen, posters, advertenties en op social media.

Niks minder

More is more

“More” als uitgangspunt zorgt natuurlijk voor een heleboel aanknopingspunten. Tijdens het filmfestival hebben we hiermee gespeeld op de merchandising, openingsschermen, crewshirts, toegangspassen, etc.

Dit resulteerde in

So much more

Een boodschap die het verhaal van het filmfestival vertelt. Een vaste vormentaal en helder concept dat doorvertaald is naar vele verschillende vormen. Een mooie houvast voor de komende jaren. En ook nog eens meer bezoekers afgelopen jaar! leidenfilmfestival.nl

SF zorgde voor

Visuele identiteit
Campagne
Slogan

samen met PeterBak photography

Meer weten over het opzetten of versterken van je festival of evenement?

Jeroen Beil

06 24 11 59 19

Misschien ook iets voor jou