Remeha
Belevingsstand voor de toekomst

Opdracht
Remeha is dé toonaangevende producent van klimaatoplossingen. Dat begon ooit met cv-ketels. Maar tegenwoordig richt het bedrijf zich vooral op oplossingen die helpen bij bieden van comfort en tegelijkertijd een positieve bijdrage leveren aan de energietransitie. Om het jaar presenteert Remeha deze oplossingen aan professionals tijdens de vakbeurs VSK. Remeha vroeg ons te helpen bij het ontwikkelen van een stand. De stand helpt verhalen van Remeha te vertellen, de merkidentiteit te versterken en de conversie te verhogen.
Ruimtelijk ontwerp
Merkstrategie
Proces
Aan de hand van drie belangrijke boodschappen en een verzameling proposities rond oplossingen en producten, begonnen we met het maken van een verhaallijn. Met ontwerpers, een architect en een standbouwer hebben we stap voor stap de vorm, materialisatie als de verhaallijnen uitgewerkt. Samen met Remeha is tegelijkertijd alle content verder uitgediept en uitgewerkt.
Strategie
Samen bouwen aan de toekomst. Dat is het vertrekpunt van de stand. Interactie is een belangrijk onderdeel voor Remeha. Vandaar dat bezoekers bij aankomst worden ontvangen door een expert die ze meeneemt langs een route vol bouwstenen. Dat is niet zomaar een verzameling producten. Nee, echte uitdagingen en oplossingen staan centraal. Per oplossing gebruiken we een vorm die bijdraagt aan het grotere verhaal. Er is afwisseling bij de bouwstenen, maar altijd een consistente manier van uitleggen. Een stand vol beleving, met een echte boodschap.
Concept
Remeha heeft oplossingen voor specifieke uitdagingen die zich voordoen in drie sectoren: utiliteit, nieuwbouw en renovatie voor particulieren. Op de stand vind je dan ook drie routes. Langs deze routes delen we inzichten, infographics, mogelijke scenario’s en tonen we uiteraard oplossingen. We vertellen wat Remeha kan betekenen en wat het jou als geïnteresseerde kan opleveren. Op de routes ontdek je de kracht van warm water met een lichtinstallatie, leer je over de manier waarop waterstof werkt dankzij een maquette, ondervind je de stilte van warmtepompen in een testtunnel en zie je de mooiste voorbeelden vanaf de tribune. Door variatie en een verrassende aanpak beleef je echt iets en door één op één contact wordt de conversie vergroot.










