Opdracht

RET is hét openbaarvervoerbedrijf van Rotterdam. Metro’s, bussen, watertaxi’s, trams en leenfietsen: allemaal verzorgd door een van de grotere spelers in het openbaar vervoer van Nederland. RET wilde de grote lijnen van al hun communicatie scherp krijgen. Daarnaast mochten we formats opzetten voor een langdurige imagocampagne.

RET

Merkidentiteit voor openbaar vervoer bedrijf

Merkidentiteit

Merkstrategie

Proces

We mochten al eerder grote campagnes ontwikkelen voor RET. Daardoor kenden we het bedrijf en de manier van werken al goed. Met behulp van verschillende workshops hebben we alle aspecten van de communicatie van RET uitgediept. Toen we alles scherp hadden neergezet, konden we sterke richtlijnen ontwikkelen voor het ontwerp, de fotografie, film- en schrijfstijlen. Zo ontstond het ‘RET + jij = wij boek’.

Strategie

Het openbaar vervoer is van ons allemaal. Samen houden we het dus netjes. En samen vieren we ook nieuwe hoogtepunten. RET + jij = wij gaat precies daarover. De toon en taal sluiten op elkaar aan: de beelden laten echte mensen zien die onderweg zijn. En als we iets te vertellen hebben, doen we dat altijd vriendelijk en zo begrijpelijk mogelijk.

Imagocampagne

Voor iedere Rotterdammer is RET een vanzelfsprekend onderdeel van de stad. De slogan ‘aardig onderweg’ hebben we met dit in het achterhoofd extra kracht bijgezet. Op z’n Rotterdams is het een manier om te zeggen dat het eigenlijk heel goed gaat. In commercials laten we de mentale reis zien van mensen die dankzij RET onderweg zijn. In abri’s vullen we echte stadse beelden aan met allerlei leuke, interessante feiten die onderstrepen dat RET -op z’n Rotterdams- best aardig onderweg is.

Bekijk meer

Wat we doen

Meer weten?

Laat een bericht achter

Bel Jeroen op 06 24115919

Stuur een appje

010-2440948

Schiemond 20

3024 EE Rotterdam

info@studiofraaj.nl

Over ons

Ons werk

Wat we doen

Updates

Home

Vacatures