


Opdracht
Verkade Climate ontwikkelt en bouwt de allerbeste en meest solide klimaatoplossingen. Dat doen ze in zowel de horticulture- als de utiliteitsbranche. Aan ons de vraag of we konden helpen bij het scherp neerzetten van hun persoonlijkheid en merk.
Verkade Climate
Merkidentiteit met power

Merkidentiteit
Merkstrategie
Proces
We bezochten verschillende beroemde projecten waaraan Verkade Climate werkte. Zo hoorden we veel over de manier waarop de markt werkt, hoe Verkade Climate omgaat met uitdagingen en wat hun specifieke manier van werken is. Met een multidisciplinair team hebben we de eigenschappen van het bedrijf in een workshop helder voor de geest weten te krijgen.
Strategie
De term innovatie wordt nogal eens onterecht gebruikt in de markt waar Verkade Climate zich begeeft. Die gebruiken we dan ook niet bij de strategie bij het neerzetten van het merk. Het gaat om het slim toepassen van techniek en het zorgen voor echte oplossingen. Geen loze beloftes. Wel recht voor z’n raap. Verkade Climate zorgt ervoor dat het werkt en gaat geen uitdaging uit de weg om dat te bereiken.
Merkidentiteit
We hebben het logo uitgebreid met de tagline: Smart tech, real solutions. De verlopen in het logo refereren aan lucht en klimaatstromen. Samen met stevige uitspraken, onderstrepen de tagline en het logo het karakter van Verkade Climate: vol lef, eerlijk en duidelijk.

